Ga naar hoofdinhoud
POVO
  • Milieu en klimaat
22 mei 2019
4.2k

Waarom gaan we van het gas af?

Nieuwsuur in de klas

Aardgas uit Groningen gebruiken we voor het opwekken van energie, om te koken en om onze huizen te verwarmen. Maar: we gaan ‘van het gas af’. Omdat het oppompen van gas leidt tot bodemverzakkingen en omdat gas slecht is voor het milieu. Hoe gaat dat in zijn werk?

Programmalogo Nieuwsuur

Nieuwsuur in de klas

  • Download de gratis lesbrief (pdf)
  • Speel de quiz over kolen en gas

Meer

  1. Energie in en rondom het huis

    Interactieve schoolplaat in en rondom het huis

    Schoolplaat
  2. Hoe werken zonnepanelen?

    Story over duurzame energie op je dak

    Scrollverhaal
  3. Wat is waterstof?

    Story over een energiedrager

    Scrollverhaal
  4. Klimaatkansen

    Scrollverhaal over klimaatverandering en een leefbaar klimaat

    Scrollverhaal
  • Contact
  • Veelgestelde vragen
  • Over Schooltv.nl
  • Privacy

Ontvang jij de nieuwsbrief al? Blijf op de hoogte door je aan te melden en ontvang elke maand een nieuwsbrief naar keuze in je inbox!

Nieuwsbrief PONieuwsbrief VO

Volg ons!

Extra's

Schooltv biedt meer dan video's! Ontdek onze extra inhoud:

  • Quiz
  • Schoolplaat
  • Tijdlijn
  • Scrollverhaal
  • Afspeellijst
  • Podcast